Jeg får for lidt at spise/orker ikke at veje mig/orker ikke at veje min mad/bryder mig ikke om matematikken/kan bare ikke lide den metode. Kort sagt ønsker jeg at stoppe!

Hvis man stopper skal man være meget opmærksom på "yoyo-effekten". Hvis man har fulgt metoden i et stykke tid vil metabolismen typisk ligge på et lavt niveau. Det vil stimulere hjernen til at overspise, og kroppen vil være disponeret for hurtig vægtøgning.

Det anbefales at overvåge vægten nøje i en periode efter at man er stoppet med metoden. Den optimale tilgang er at følge metoden lidt yderligere men med nul vægttab eller endda en mindre, daglig vægtøgning (for at få større måltider). For vægtøgning, se venligst separat svar.

 

2 thoughts on “Jeg får for lidt at spise/orker ikke at veje mig/orker ikke at veje min mad/bryder mig ikke om matematikken/kan bare ikke lide den metode. Kort sagt ønsker jeg at stoppe!”

  1. Er lige startet, har valgt at tabe 6000g/30dage, men vil gerne tabe 30 kg. Er det nødvendigt at stabilisere efter hver måned, i så fald hvor mange dage. Vil heller ikke gå for hurtigt frem

    Like

    1. Jeg har ikke sundhedsvidenskabelig baggrund, så jeg kan ikke give svar på så fysiologisk specifikke spørgsmål. Min egen erfaring var, at min metabolisme dykkede markant efter ca. 22 dage. Da jeg stoppede efter 31 dage, gik der ca. 5 dage, før min metabolisme var helt oppe igen.

      Like

Skriv et svar

