Det er vel ikke ligegyldigt, om man spiser fed eller mager kost?

Lad mig først slå fast, at det naturligvis altid er anbefalelsesværdigt at spise sundt – også i min metode. Hvis man spiser meget energirig kost, bruger kroppen mindre fra sine reserver og mere i direkte omsætning, end hvis man spiser energifattig kost. Det betyder, at man næste morgen vil veje mindre, hvis man dagen før har spist energifattigt og omvendt. Med en energirig kost får man altså mindre “margin” næste dag op til sit mål, og kan derfor spise betydelig mindre. Med min metode kan man spise det man vil, men spiser man ikke sundt, får man på den lange bane ikke særlig meget mad. Det er meget motiverende for at spise sundt. I videnskabens interesse eksperimenterede jeg med begge dele under mit pilotforsøg. Dagene efter en aften med masser af kød + vin + snacks var hårde at komme igennem…

Skriv et svar

